måndag 30 november 2009

10 saker om mig

Jag har fått en award av Malin . Detta innebär att jag ska skriva 10 sanningar om mig själv och sedan skicka vidare till 3 andra bloggvänner.





  • Jag är sjukt envis. Så envis så att det ibland är till min nackdel. Har svårt att släppa saker och ting. Men oftast är det till min fördel. Om jag ger mig 17 på något fixar jag det oftast. Utan att låta allt för kaxig!

  • När jag var si sådär 8 år köpte jag en dansmus i smyg nere i en zooaffär. Hade den ca 2 veckor i smyg hemma. Tills jag fick så dåligt samvete så jag berättade det för pappa. Han sa att jag fick behålla den, men vi skulle inte berätta något för mamma! :-D

  • Jag gillar att springa, ni vet ut o jogga. Nu är det svårare än förr. Att få till det alltså. Framför allt pga tidsbrist/för mörkt ute när man väl vill ut samt pga foglossning som ej gett med sig sedan graviditeten. Men jag kommer komma igen. Kanske till våren? Hur som helst, det bästa resultatet jag gjort på en minitävling var på 5 km loppet, 20 min. Tveksamt om jag kommer orka slå det någon dag!

  • Jag gillar inte godis, tårtor eller bakelser. Jag köper aldrig smågodis. Inte ens vanlig choklad. Det lockar mig inte ett dugg. Så att ha godisförbud (som jag har) är inte särskilt svårt. Enda gångerna jag ätit godis för att jag vart sugen är när jag vart gravid. Annars åt jag om jag blev bjuden av ren- vana eller något. För gott är det inte! Mörk choklad däremot är gott. Men det äter jag inte heller nu.

  • Jag kan gråta lätt till sentimentala meningslösa program på tv. En gång började jag gråta när jag såg på ett norskt program om en gammal båt som var över 100 år, som någon tog sig an att reparera för att sjösätta igen. När den till slut efter många år och mycket slit sjösattes, började jag gråta. För det var så vackert. Och gubben var så lycklig. Jag satt o snorade i soffan. Fast jag var gravid då. Så eg räknas inte den gången.

  • Jag har alltid älskat att gå i skolan. Ända från åk 1 när jag var 7 år till Chalmers, åk 4 när jag var 25 år. Det måste vara något fel på mig!! När jag var riktigt liten blev jag liksom ledsen när det var helg för jag ville hellre ha vardag o vara i skolan! Saknar att plugga än idag!!

  • Jag har varit lite besatt av djur ända från det att jag var liten. Jag har haft massa husdjur. De flesta har jag köpt själv, oftast utan att fråga. De husdjur jag haft är hund, katt, kanin, mus, häst, och fiskar. Fast kaninen fick jag inte behålla, hade den 1 dag! Hästar är mitt favvo-djur. Sedan kommer hund! Fast nu är jag allergisk mot allt utan hästar!

  • Jag har alltid varit enormt mörkrädd. Det är jag fortfarande. Gillar absolut inte att gå ut själv när det är mörkt. Är rädd för spöken och mördare! Fast nu för tiden går jag ut själv, när det är mörkt alltså, i alla fall till soptunnan!

  • Jag tror på att allt gott o ont jämnar ut sig i slutändan- i livet alltså! Det vill säga, om du haft flyt ett tag, haft tur i livet, medvind... kommer det bakslag efter ett tag. Och oftast i en klump. Det heter ju "en olycka kommer sällan ensam" . Och så är det. Men sedan vänder det igen. Efter regn kommer sol. Det blir bättre tider. Du har medvind, och det utjämnas på så vis hela tiden! Just nu brukar jag småsjunga på Petters "Vinden har vänt- det är vårt tur nu"... medan jag väntar på att det ska vända för oss...

  • Jag är grymt långsint. Om jag blir sårad av någon har jag enormt svårt att släppa det. Och glömma. Men jag jobbar på det. Får "lura" min hjärna med ok bortförklaringar, för en del kompisar alltså. Ibland. Ingen är felfri! Inte jag heller. Men det är ibland svårt att acceptera. Och glömmer gör jag nog eg aldrig. Förlåta kan jag. Men då måste personen i fråga be om ursäkt först!

Det var allt för mig, mina 10 saker! Jag skickar vidare denna awarden till Therese, Martina, Johanna.

Berätta gärna när ni har skrivit era!!!


1 kommentar:

Johanna sa...

Haha, skrattar åt mushistorien :)! Så jävla bra!!!

Jag måste fundera lite med vad jag har att komma med men jag lovar att det kommer ett inlägg!


Och du, jag trodde verkligen inte att det fanns människor som inte gillar godis!!! Wooow!

kram j