onsdag 4 november 2009

Dr-besök, H&M-shopping och en kväll med Åsnis

Nu sitter jag här vid datorn - kvällstid igen. Och kors i taket men jag känner mig INTE särskit trött! Tjohoo! Och förklaringen till det är att jag fick ett gratis motionspass nu på kvällen. Jag släpade nämligen runt på en åsna i en manege med Leia på ryggen. Ca 1 h. Att motionera är helt klart fantastiskt. Ur flera perspektiv. Man går ner i vikt. (om man har tur). Man får bättre kondis-orkar mer. Man blir piggare. Och man mår bättre generellt- kroppen blir glad! Dessutom utsöndras ju endorfiner-lycka!

"Åhh vad duktig du vart nu Åsnis" säger Leia när vi skrittar mot stallet efter kvällens ridpass.
"Du var med väldigt duktig Leia" svara jag då.
"Mamma, du var också duktig" säger min lill-gamla tös då! Och det var jag faktiskt, tänker jag flåsande.


Leia o Åsnis.


Med dessa ord i bakhvudet är det en stor gåta för mig att jag inte får till motionera mer! Stellas sjukdom och Tias inte helt optimala arbetstider kan jag inte skylla på hur länge som helst! Nej fy mig. Måste få till en ändring. Får lägga upp en plan! *pepp pepp*

Besök hos Dr Mats o syster Christina idag. Eftersom det redan vänt för Stella var det eg inte så mkt att diskutera. Han tog sig tid som vanligt och pratade igenom helgen och det som hänt. Så avslutade han med att säga "Hon är verkligen vacker". Åhh visst är hon. Min fina Stella. Jag tror nog inte att jag inbillar mig att de känner något för sina patienter. Jag tror faktiskt man gör det när man träffas så ofta!

Efter sjukhuset åkte jag o Stella på shopping. Handlade 24 små paket till Leia. Nu ska de bara paketeras fint tills den 1 dec, då får hon öppna det första.


Material till årets adventskalender.


Sedan sprang jag in en sväng på H&M och hittade lite fina kläder till Leia. Hon har ju vuxit en hel del på sistone. Jag kan hitta mer argument för att shoppa barnkläder men detta räckte. ;-)


Min sötnos gillar att prova!


Och allt var hur fint som helst!


Systrarna. Detta ville hon ha på dagis i morgon!


Dagen hade med andra ord varit rätt så alldeles perfekt, om det inte vore för att vårt värmesystem i golvet gått sönder i natt. Brr kallt, och inte bara om fötterna. Ringde en tekniker som hjälpte mig via telefon och jag tror vi fick igång max-effekt på värmen i köksgolvet. Istället för noll effekt. Helt klart till det bättre. Och man kan faktiskt betala el-räkningar utan att titta på summan så noga! Eller? Kanske, om man kikar med bara ena ögat!

Puss o Kram syns i Billdal

6 kommentarer:

Rebecca sa...

guud va söt hon e på åsnan :) underbar bild!!

Anna Kvarnström sa...

Underbara bilder!! Leia börjar verkligen se vuxen ut; har ett helt annat uttryck på bilderna och håret har blivit så långt! Mysigt med paket-kalender, jag är dock för lat...om jag nu inte hittar massa roligt smått på Gekås nästa fredag!

maria sa...

Hej!tack för praten i kväll! Det värmer en sjukling som mig. Tack för uppmuntrande ord! Jobbet kan vänta, nu är det jag som skall stärka mig själv. Håller med dig! Ut och motionera och låt endorfinerna spruta! ;)Med eller utan åsnor...
Kram på dig och pussa gullungarna! Nu ska jag hämta krafter och koka mig ett ägg. :)

Sandra R sa...

Först och främst, det är verkligen jättefina flickor du har! Jag håller med Anna om att Leia börjar se så stor ut. Vilka fina kläder Leia fick och vad spännande med en massa saker att slå in. Det blev snordyrt med julkalender till Are förra året så i år skippar vi det.
Vilken bra läkare Stella har, tryggt med någon som verkligen bryr sig.
Lycka till med att komma igång med träning.
Kram

Caroline sa...

rebecca: tack, visst är hon!!

anna: Jo men det stämmer nog, att Leia börjar se större ut.. inte så mkt baby/liten tjej..:-) Tack för trevlig lek idag!!

maria: Tack själv för samtalet. Jag hoppas verkligen att jag peppade dig att vila o samla krafter hela nästa veka. Om man inte får tillbaka krafterna finns det risk att man åker på nästa skit igen för snabbt! saknar er så klart!! Få bli ngt slags motionspass i helgen ... Om inte annat en h med åsinis, Leia ska rida på lördag :-)
sandra: Tusen tack söta du!! Ja men dyrt är ju bara förnamnet. Ändå letade jag efter det billigaste o minsta i affären, men säkert 800 kr :-o Nåväl, får se det som en del av julklapps-kassan helt enkelt! Stellas läkare är fantastisk, har kommit på att han o tarm-sköterskan är några v de viktigaste personerna i vårt liv just nu!!

Jeanette sa...

Hon ser så vuxen ut Leia - och duktig. Mina barn ter sig som riktiga galningar när jag ser henne. :-) Kram på¨er!