söndag 8 november 2009

Pigg- tips och vaccin

Söndag kväll. Vad har hänt sedan sist? Jo vi har haft storstädning i området. Jag sitter ju med i styrelsen på ett litet hörn och fick alltså hjälpa till o dela ut lite diverse att-göra uppgifter. Eller ja, det fanns några listor o folk valde vad de ville göra utifrån dem. Fungerar smidigt o det bästa är att det blir fint o rent här vi bor.

Sedan har Leia ridit med. "Men vad lite jag red idag mamma" sa min goa, ärliga tjej när lektionen var slut. Och det tyckte jag med. Kändes som att det var en som var tröttare än mig i lördags- ridläraren!

Sedan bar det av för besök i Kållered hos Leias o Stellas kusiner. Vi var där några h o barnen lekte. Stella var dock rätt missnöjd emellanåt och till slut fick vi åka hem. Hon hade helt uppenbart ont i magen och fick skrikattacker. Hon hade ej bajsat under dagen eller natten.

Hem och sätta sond i rumpan/tarmen o skölja med saltvatten. Och hjälp vad mkt bajs som kom ut. Hur fick allt plats i lilla tarmen? Hon skrek sig genomsvettig och vi smutsade ner halva badrummet och oss själva. Jag o Tias har ej behöv skölja så jätte-många gånger innan då hon ej vart förstoppad. Men nu var hon det. Det berodde på Hipps barnmat med majs, potatis o kalkon. Skit oxå!

Nog om det. Huvudsaken är att vi kan hjälpa henne när hon ej kan bajsa.

Sedan blev det söndag. Efter över 10 gångers uppvaknade av Stella (och mig då) så var jag inte direkt utvilad vid 07 när barnen vaknade. Tias tog dem vid halv 8 och gick ner. Nästa gång jag tittade på klockan var den 10.00 Jag släpade mig ur sängen för att mötas av en förväntansfull pappa. Han hade tjuvtittat på korten jag tog i fredags där Leia håller upp påsen med paketet i. Han blev glad för sin Mick Jagger tröja. Cool t-shirt till cool pappa!

Därefter var det några h av städning här hemma. Varför måste man städa eg? Som vanligt gjorde Tias det som ger lite synligt resultat, dvs dammsög o plockade undan leksaker. Jag vet inte ritkigt vad jag gjorde (som vanligt) men jag sysselsatte mig under lika lång tid :-p

På em kom min fina syster o barnens kusiner på besök. Vi fikade o barnen lekte några h.

Nu sitter jag här halvt utmattad igen. Varför är jag så trött jämt? Någon so har ett bra tips för att få en 32-åring tjej som känner sig som 82 år, lite piggare?? Hade gärna känt mig som typ 22 år istället!!

I morgon ska vi nog vaccinera Leia. Tror att bvc börjar med det då. Och eftersom hon ska få ha sin ledig dag mån istället för fre är det lika bra o traska dit med henne under dagen. Det är en för stor risk att Leia får grissjukan på dagis o således att Stella blir smittad. Hon är lite för liten för det, anser jag. Plus att vi har så mkt med henne o sjukhus som vi har. Vill gärna bespara dem denna hemska influensa. Hoppas innerligt att våra nära o kära som vi träffar då och nu, tänker på Stella o går o vaccinerar sig! Mormor o morfar har gjort det redan, skönt!

Dagens vill ha/vara;
* piggare
* en så frisk Stella som det går
*en pigg sambo som har ett jobb som han trivs med
*vaccinerade vänner o bekanta runt omkring

Tjingeling, nu är det nog filmtajm tror jag. Igår såg vi Slumdog millionaire, bra film som berörde. Nu misstänker jag att denna film säkerligen redan är sedd av de flesta av er. Själv ligger jag extremt efter i filmvärlden och har alltså massor av förmodligen bra filmer att plöja igenom.

Om ni har några justa filtips skriv gärna dem. I synnerhet de som gick på bio från i vintras, de har jag ej sett!

kram o puss

Inga kommentarer: