onsdag 18 november 2009

Skit-gubbe!

Här sitter jag i ett kallt hus o fryser. Jag är så sjukt förbannad att jag skulle behöva typ springa ett maratonlopp i ösregn och mörker, i gummistövlar, för att avreagera mig.

En förbannad jä*la skitgubbe på ett företag i gbg som tydligen skulle vara experter på värmegolv har verkligen kränkt mig idag. Han har varit helt chockartat otrevlig och ohjälplig. Bara så där. Utan vidare.

För över en vecka sedan hade vi kallt köksgolv. 1600 kr fattigare, 2 rundor hit, har vi inte bara kallt köksgolv, utan allt golv är kallt. Därmed kallt hus! De har alltså sabbat all värme i golvet och är inte det minsta service-minded och vill komma hit och återställa det problem de orsakat.

Jag hade ett samtal med deras chef idag. Han sa att jag inte skulle ge mig in i diskussioner som jag inte förstod mig på! "What?!" Ursäkta mig?! Jag har läst instruktionsboken 2 gånger och är civilingenjör och efter samtalet att döma kunde jag mer om LK golvvärme än han, sorgligt! Det tyckte nog han med. Antagligen därför han var så oförskämt otrevlig!

Ska man skratta eller gråta? När jag försökte lägga fram det faktum att golvet (utom köket då så klart) var varmt igår innan de kom ut och sk omprogrammerade enheten, sa han att jag "chabblade emot" honom.

Vill folk inte behålla sina kunder? Vill företag inte ha gott rykte? Antagligen inte. Får se vart detta slutar. Att man ska behöva lägga energi på idioter är otroligt tråkigt och frustrerande. Känner mig maktlös och förbannad. Och kränkt.

Har nog inte blivit så här illa bemött sedan en klimateriekärring på gatukontoret i Göteborg vägrade hjälpa mig skaffa ett boendekort.

Fy satan kan man inte få ha lite flyt i livet nu. Jag orkar inte frysa mitt i all detta. Jag vet att jag gnäller o det med all rätt. Är så sjukt förbannad att det nog tar en vecka innan jag lugnat ner mig. Och en trissvinst. Minst!

Om ni känner någon som kan trådlös LK golvvärme kan ni ju skicka honom till mig!

//från en arg mamma

3 kommentarer:

Tea sa...

hej!

Jag hade ringt till dom här suporten.
http://www.lksystems.se/sv/LK-Systems-Sverige/Alternativmeny/Kontakta-oss/Aterforsaljare/

Hoppas att ni får värme snart så ni slipper att frysa.

Kram Tea

Caroline sa...

tea: Har redan svarat dig ju, tack. Har redan försökt nå dem...

Som en parantes; tur att jag har en CG jacka o ulltofflor, och varm mössa... o duntäcke! *ännu argare*

Aleks i Underlandet sa...

Det är bra att avreagera sig!
Du är en kunnig, smart och trevlig kvinna med mycket skinn på näsan!
Vet att det låter surt nu, men: Det kommer lösa sig!
Skickar många värmande kramar!