lördag 24 oktober 2009

Vad är väl en bal på slottet?

Nu är snart lördagen slut och jag sitter här i min underbara soffa och myser med Tias o Stella, och en bruk pripps. Körslaget är på lite sådär i bakgrunden ni vet... Fanns inget bättre på tv och vi tänkte hyra en film men inte förrän Stella lagt sig. Och det verkar inte bli än. Hon sitter och jollrar och charmar oss i soffan, lika go o glad som hon alltid är. I alla fall när hon är frisk.

För det vill jag nog säga att hon är. Det var en kort men intensiv sjukdomsperiod denna gången. Skönt när det är över. Man andas ut för denna gången. Bara för att vet att det ant kommer en ny inom max 2 veckor. Men så är det ju. Ett litet barn (1-2 år) ska ha ca 10 förkylningar per år, för att bygga upp sitt immunförsvar, läste jag idag. Är det så? Och vi ska behöva oroa oss för tarminflammation varje gång tempen skenar och hon gallskriker? *pust igen*

Men vad är väl en bal på slottet? säger jag igen. Ett favvo-uttryck. För så är det.

Lev här och nu, uppskatta det lilla i vardagen, så kan du andas med lugna andetag och lära dig njuta av det ljuva livet. För så är det. Överallt finns det vackra omkring oss. Eller hur?

Visst smälter era mamma-hjärtan när era barn ler mot er? Eller vad sägs om en nybrygd kopp kaffe på morgonkvisten när ögonen kliar och lill-ungen vill upp 2-3 h innan nyhetsmorgon börjar en lördag?

Nu ska jag natta min goa sessa, sedan hyra en film genom digitalboxen, blev tipsad om den tjänsten av min granne. Verkar passa oss perfekt.

Puss o Kram på er o tack för alla fina kommentarer i bloggen!

3 kommentarer:

Pia S sa...

Låter som en härlig lördagskväll och skönt att stella pluttan mår bättre.

Linda S sa...

Du skriver så bra.Är jätteglad att du börjat blogga!! Du är så duktig med att lägga upp bilder också, jag är för lat för det ;)

Sandra R sa...

Ja ja ja! Du har så rätt så Carro. Din blogg påminner mig om det där som försvinner i alla måsten. Här och nu och tusan så bra jag har det - bortom alla de där konstiga idéerna.
Kram och trevlig söndagsafton!