torsdag 29 oktober 2009

Torsdag...

Idag har vart en sådan där dag då det eg inte hänt något "särskilt", ingen dramatik i alla fal. En helt vanligt torsdag med andra ord. Och dagen har nog vart som dagar ska, eller lite för mycket städa måste jag nog erkänna. Och alldeles för lite egentid då så klart. Som vanligt! (utan att låta allt för bitter!)

Med en sambo som börjar sitt jobb 04.00 på morgonen och kommer hem mellan 16-18 om em/ kvällarna, blir det liksom inte så mkt städat av om vardagarna om inte jag gör det. Med all rätt så länge dessa idiotiska, destruktiva arbetstiderna håller i sig!! *arg* Den så omtalade och otroligt viktiga egentiden är då av samma orsak också minimerad.

I vilket fall, efter snart 2 veckors sjukdom/sjukhus behövdes det allt städas lite idag. Lite dammsugning, skrubbning och lite röj i Leias rum åtminstone. Barn leker ju så mycket bättre med sina saker om det är ordning och reda när leken ska börja. Då ser de vad de har och kan välja och plocka fram till en lek. Ligger allt i en hög på golvet driver hon mest runt och plockar inte upp något direkt. Känner ni igen detta mammor o pappor??

Eftersom jag inte haft allt för mycket att bekymra mig om idag har jag ägnat mina tankar åt sådana dära viktiga i-landsproblem ni vet. Som att jag borde gå och fixa mitt hår hos frisören. Leia borde få lite nya kläder (har vuxit som en tok senaste månaderna och det börjar bli lite litet i stl, hennes garderob alltså). Jag borde se till o gå ner mina sista 5 gravid-kg (och som vanligt gärna 5 till när man ändå håller på ha ha ha). Och när ska vi fixa "det sista" såsom lister (som vi förvisso ej ska ha, utan en silikonsträng) i badrummet?!

Konstigt, men ena stunden är hjärnan inställd på "överlevnad", som förra veckan när Stella inte ens fick i sig vätska; hur ska jag få i mitt barn vätska? Eller, ska jag behöva åka in akut nu? Och andra stunden funderar man sonika på varför man är så tjock fortfarande och andra viktiga tankar som att slingorna vuxit ur...

Hm.. man anpassar sig helt enkelt. Och tur är väl det?

Vi har haft fina Lisa o Guss här på besök med, verkligen trevligt och roligt att få in lite "vanligt liv" och umgänge en vecka som denna!

Sedan så har jag haft ett telefonmöte med fk (försäkringskassan). Jag har lämnat in en ansökan om vårdbidrag (för 2 mån sedan) och de skulle ställa lite frågor idag. Hon, tjejen på fk var supertrevlig. Än en gång har jag alltså överraskats positivt av människor jag har kontakt med gällande Stellas o vår situation. Om vi får beviljat bidrag eller ej återstår att se. Man ska helt enkelt jämföra vår sits med andra föräldrar till friska barn och se om vi har något mer-jobb. Vilket vi så klart har i mängder! 1/4 är det minsta man får och jag skulle bli otroligt besviken om vi ej fick det!

Vår bästaste snickare har hunnit hit en sväng med och fixat till lite på väggen i hallen. Vår varmluftspump satt där förut, den som vi sålde i somras på blocket, på mindre än 11 h fick jag den såld ju. Jag konstaterade så här i efterhand att jag ant kunnat ta ut det dubbla priset.

Sedan fick jag mina 12 minuter egentid idag med, dvs jag själv, utan barn, i ett och samma rum. Och det blev badrummet; jag tog en dusch när Tias kom hem från jobbet. Det var skönt!

I morgon är det sjukhus igen, usch och fy inte alls upplagd för det. Har inte riktigt fattat om hon skulle laxeras idag inför den undersökningen eller inte, men väljer att ej göra det. Under 6 mån ska de ej göra det. (Stella är prick 7 mån). Och hon äter ju som en under 6 mån. (Endast lite gröt o välling nu då) Får gå som det går i morgon. Hon äter ju knappt ngt ändå, 5 tsk morotspuré idag då (premiär för grönsaker) och lite gröt.

Huvaligen vad trött jag är idag. Det märker ni säkert på mitt något tråkiga och oinspirerade inlägg :-o Men det får vara så. Jag hoppas innerligt på att jag får tillbaka min ork o energi snart. Det får jag nog.

Vi har ju redan konstaterat att jag inte kommer vakna utvilad än på länge, men så här trött brukar jag ju inte heller vara. Lite bitter är jag nog idag, på att det är sjukhus med piss-undersökning i morgon igen. Ledsen!

Nåväl vi hörs nog i morgon, önska oss lycka till igen då...(urk!!).

kram på er!!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Kommer gå jättebra i morgon!!!

Tiden rann i från mig idag...men vi träffas gärna på lördag, vi kan väl höras i morgon om detaljer!! Nu ska jag nana!!

KRAM Milla