tisdag 6 oktober 2009

Saknad saknad märkliga kraft.

Saknad saknad märkliga kraft.

Här skriver Henrik Johnson lite poetiskt om att han saknar sin och Malins nyfödde son, när han själv befinner sig på något jobb-uppdrag. I vilket fall, hade det inte vart för Malin kan man säga, hade jag o Tias inte träffats, hon var ju vårt första samtalsämne :-)

Kan berätta mer om det en annan gång!

Nu till min dag!

Idag har jag och framför allt Stella fått flänga runt, in och ut ur bilen, hon hinner precis somna i bilen för att den ska stanna och hon vaknar.. inte helt optimalt!

Först skulle jag till sjukgymnasten, jag har ju kvar mina foglossningsbesvär så här 6 månader efter förlossningen.. inte helt optimalt det heller! Tove som sgy hette var helt fantastisk, om än något besvärad över att hon fick TVå patienteter istället för en...;-) Nåväl, Stella låg nöjt i vagnen de först 30 minuterna i alla fall...

Förutom bäckenbottensövningar som det så fint heter fick jag 4 övningar för att bygga upp musklerna i magen, och inte var det vanliga "sit ups" utan, hör o häpna, vanliga "sit ups" är tydligen de mest överskattade magövnignarna som finns! SKÖNT!! anser jag då, som aldrig riktigt fått kläm på dem där.. har antingen känts mer i nacken eller på något annat ställe än just magen:-o

Hon var i alla fall positiv och trodde på mig o mina muskler, magmusklerna var inte alls å delade längre heller, skönt det med! Nu ska jag göra dessa 2 ggr per dag om det så är det sista jag ska göra i mitt liv! Jo... bestämmer jag mig för något så blir det så!! (envisare ÄN en åsna)

Efter det besökt tog sig Stella en ordentlig tupplur hemma och jag fick 2 hela timmar att försöka fixa till bloggen här, ändrade lay out och fick till en statistik-funktion, tack Sandra för hjälpen! Nu återstår det bara att se om ngn läser he he..

Kl 14.00 var det dags för nästa tur till stora staden, denna gången till avdelningen för klinisk genetik på Sahlgrenska. Denna avdelning ligger inte på själva sjukhusområdet utan är fristående från dem och ligger ihop med rättsmedicin såg jag, samt en byggnad för "avsked".. hm... känner mig lite smått olustig när jag traskar runt bland sådana ställen...

I vilket fall, detta besöket var en säregen upplevelse, det kändes som att jag var en roll i ett HOUSE-avsnitt. Det satt en otroligt snygg läkare i snygga högklackade skor, fin kjol o matchande tröja, givetvis en vit uppknäppt rock utanför allt, och ställde konstiga frågor om mig, min släkt, Tias o hans släkt och jag kunde väl inte besvara på hälften ens.. Sedan kollade hon på Stella, undersökte henne från topp till tå, och tog massa kort på Stella.. Hon var jätte-trevlig men pratade inte helt optimal svenska, var från Bulgarien sa hon men hade bott länge i Tyskland. 1.5 timme var vi där, vi fick en remiss och ska ta prover i morgon på östra... det passar ju bra eftersom Stella ska in för tjocktarmsröntgen.

Nu ska jag dricka min kopp kaffe, sedan leka med Stella... måste hinna med att städa sovrummet med för i morgon kommer vår nyköpta förhoppningsvis underbara säng! :-D

Puss o Kram syns på stan




Inga kommentarer: