tisdag 8 december 2009

tisdag...

Vad mycket klockan är nu! Redan halv elva. Jag som ska upp tidigt i morgon. Och inte får sova i natt. Det är något med Stella (nu igen!). Hon vaknar o vrålar... och gråter! Hela tiden. Redan närmare 10 gånger nu i kväll. Och hon har sovit 3.5 h!

Ja ja... vi har ju en bra latte-maskin!

Idag har jag varit i Lerum på lek-date. Super-nice. Min fina kompis hade lagat super-go lunch till mig. Så tog vi en promenad och solen tittade fram. Det är vardagslyx en tisdag som denna! Att få vara ute mitt på dagen när solen skiner. Det kom vi fram till idag.

Så kom vi fram till att det är glassigt att vara hemma med två så söta babysar och bara gosa, fika o promenera hel dagarna! Eller hur? Allt det andra glömmer vi för ett tag tycker jag. Det låter bättre så här!

Jag har precis suttit här framför datorn och shoppat julklappar. Ja ni förstår hur smidigt det är. Man slipper ta bilen in till stan, leta parkering 32 minuter, stressa runt den halva timmen man fick lov o stå parkerad där, för att bara komma hem med hälften av det man skulle. Här sitter jag i mina leggings och linne och surfar runt i lugnan ro (nåväl, jag har ju min gaphals där uppe som vrålar efter mig men om jag bortser från det) och kan ägna hur mkt tid som helst till att fundera på vad jag ska köpa. Me like!!

Är ni klara med era julklappar??

Jag är inte helt klar, men det tar sig!

Nu ska jag gå o lägga mig och i morgon är det dags för en till mysdag! Inget särskilt står på schemat. Mobilen glömde jag i Lerum så jag får helt enkelt ta-dagen-som-den-kommer!

Kanske en till promenad i solskenet? Hoppas det!

puss o kram ni fina medmänniskor där ute!

4 kommentarer:

Jennie sa...

Jag har också shoppat på nätet i dag, en polkadot klänning i rött med vita prickar till Lova. Det är plastad bomull så att hon ska äta, baka, kladda och leka i den:)Sen har jag köpt vimplar med bostäver som bildar hennes namn. De ska hon ha på sitt rum...Håller med dig, det är smidigt att shoppa klapparna över nätet. Hittade själv massor till Lova på Babyshop, bla en söt vårjacka från Molo! Vad har du handlat till Stella? De är ju så små ännu och fattar inte riktigt vad det handlar om. Jag har mest köpt kläder till Lova och en bobbycar! Hoppas hon gillar den så småningom, hon är lite liten än. Många kramar från Jennie

Sandra R sa...

De flesta julklapparna är klara, det är såklart de svåra kvar. Men det löser sig.
Bra inställning du har, till sömnlösa nätter med liten gaphals.
Hoppas ni får en fin onsdag, kram.

Anna sa...

Ligger väldigt bra till med julklappsinköpen måste jag säga:-)Har bara några enstaka saker kvar att köpa. Sedan är det en grej jag väntar på som jag beställt på nätet och jag hoppas att den är bra.

Malin - Mamma till h-barn sa...

Hur går det för er och med lilla Stella?
Hur länge har du tänkt vara föräldraledig?
Kram