onsdag 9 december 2009

Mitt ljuva liv

Hade tänkt skriva lite om dagen, vad vi gjort och tankar om den. Men kom av olika omständigheter av mig... totalt.

Istället började andra tankar snurra och de landande hur som helst i där de oftast landar när jag tänker lite större och djupare än vanligt- hur otroligt lycklig jag är över mina barn.

Barn är en gåva! Och de går inte att ta för givet. Det vet jag. Av flera olika anledningar. Och jag inte bara vet det- jag känner det. Innerst inne, väldigt väl. Nästan så det gör ont att tänka på det!

Det är egentligen otroligt banalt att ens försöka beskriva min kärlek till dem så här på min blogg. Försöka sätta ord på känslor. Som jag egentligen inte är bra på över huvud taget.

Det går nog inte förstå hur mycket ett barn betyder för en mamma eller pappa, i livet- om man inte får uppleva det. Hur sagolikt det är att se sina barn varje dag- leka eller utvecklas- eller bara vara.

Idag har jag och Stella verkligen lekt. Leken bestod i att jag gjorde en sak, och Stella härmade efter. Hon är verkligen socialt kompetent min lilla stjärna blott 8 månader gammal. Jag kan hennes olika trix hon har för sig, och gör jag dem först tittar hon på mig och gör det samma. Byter jag, byter hon. Genialt!

Och Leia, oj så roligt vi har haft idag när vi suttit och gjort julkort. Hon har fått välja vad hon ville bland alla mina pysselsaker. Behöver jag berätta att ögonen glittrade av lycka? Jag har minst 50 olika stämplar med julmotiv, över 500 olika papper, 10 mönstersaxar, 30 olika stämpeldynor, en uppsjö av olika stansar, olika pennor, glitterlim, klistermärken mm mm Ja hon var verkligen upprymd och satt fastklistrad på köksstolen 2.5 h. Öppnade inte ens sin chokladkalender. Och det är inte mycket som får henne o glömma av den!

Oftast är det det lilla i vardagen som skildrar det stora i livet. Att beskriva det lilla, lilla originellt och uttrycksfullt, det är svårt.

Två små ögonen som glittrar och en mun som ler mot mig, det är det lilla men ändå det största i mitt liv. Det viktigaste av allt.

Inget annat spelar någon roll. Inte någonsin.

Detta vackra, inlindat i en sfär av juletid här hemma- det bara måste vara mitt ljuva liv!

Ja det är mitt ljuva liv!

Puss o Kram

7 kommentarer:

Tea sa...

Å vilken härlig dag ni verkar ha haft:-)

Milla sa...

Hej!!
Har inte läst bloggen på några dagar... det har tom funnits dagar när jag inte satt på datorn ens.... Men som vanligt skriver du lika underhållande!!!

Härlig dag med Leia och Stella du haft!!! Saknar dig och godingarna!!

Pusssss

Sandra R sa...

Bettan sa...

Underbart beskrivet!

I morse när jag lämnade på dagis var det en ledsen Elsa jag lämnade - vi hade inte hittat hennes favoritgosedjur innan vi skulle gå och hon var förkrossad. När jag kom hem letade jag snabbt igenom huset igen och hittade "Nenne" som han kallas och lämnade av honom på dagis innan jag åkte in till jobbet. Hon blev så lycklig att jag själv blev rörd till tårar. Älskar mina barn så att det gör ont ibland.

Åsa sa...

Finaste du! Skriver så vackert att jag får tårar i ögonen. Känner mig också så full av kärlek. Skrev precis att jag vill stoppa tiden i min blogg!
Kram till dig och de dina!

Linda sa...

Vilket fint inlägg! <3

Malin sa...

Psst! Du har fått Nobelpriset utav mig! Kom in till mig och kolla!
http://malansnyaliv.blogg.se/2009/december/jag-har-fatt-nobelpriset.html
Kram!