torsdag 17 december 2009

Shopping

Sista besöket hos sgy avklarat idag. Nu får jag klara mig på egen hand. Och det tror jag kommer gå bra. Har massor av övningar för både mage o fogar och bäcken att göra hemma och på gymmet. Och jag ska ju köpa gymkort fom nästa år. Det får bli minutiös planering för att få ihop egen gymtid. Men det får det vara värt. Jag ska göra mitt bästa!

Besök hos sjukgymnasten innebar även (som ni nog vet sedan tidigare) att min pappa vart här o haft Stella. Tack fina pappa, jag blir så glad!! Stella skötte sig exemplariskt och åt och sov över 1.5 h! Då hann pappa även sätta upp vår julgran. Tack än en gång pappa. (Alla borde ha en "pappa" som kom och var barnvakt och satte upp julgranar åt sina vuxna, sönder-stressade barn, eller hur?!?!)

Den lyser hur fint som helst där ute. Vi valde alltså att ha julgranen utomhus i år. Så roligt är det inte att dammsuga barr, i synnerhet inte om man har en ål/groda som ant skulle dra i granen så fort jag vände ryggen till. Är mycket nöjd med mitt beslut. Första julen för mig utan gran inomhus. Traditioner är absolut till för att brytas!

När jag var förbi miss Ragtime snabbt igår för avstämning gällande de kappor och kavajer jag lämnat in där, såg jag så klart massa fina kläder i butiken. Jag sa att jag skulle komma tillbaka för att shoppa lite inom kort. Sagt och gjort. Idag var jag tillbaka. Och detta är resultatet.


Den nya outfiten! Allt är melmellis grejer från miss Ragtime


Det kändes så lyxigt att få botanisra bland allt gammalt och nytt alldeles för sig själv i den underbara butiken. (I synnerhet efter årets sämsta natt med Stella, mer vaken än sovande med ett resultat att jag inte somnat före 2.30!). Dessutom med hjälp av Jessica, butiksägarinnan som verkligen kan nosa fram de finaste kombinationerna. Jag är nog en rätt tacksam kund för jag gillar ALLT. Om det bara fanns en butik i världen jag fick handla från i resten av mitt liv hade jag valt miss Ragtime. Utan tvekan. Att blanda gammalt och nytt passar mig perfekt! Och hon har en underbar stil i sin butik och fångar verkligen en atmosfär jag eftersöker. Frutom en snäll rabatt fick jag även en liten julklapp, ett läppbalsam!


Detta fina läppbalsam fick jag som julklapp av fina Jessica på miss Ragtime.


Förutom den butiken besökte jag även NK och köpte en ny kalender. Jag brukar ha de från Ordning och Reda. I år blev det en rosa. Förtjusande!

Nu ska jag kolla på det näst sista avsnittet av Bonde Söker Fru. Undra hur det har gått för bönderna på deras resa. Sist men inte minst, min stjärna som provar hennes nya brallor.



Stellas nya brallor, jag älskar moln och plysch!
Puss o Kram


4 kommentarer:

Milla sa...

Jätte fina kläder!!! Nyårs outfit ;-) ????

Matilda sa...

Men söta vännen! Tack! ♥
Du SER JU minst lika fräsch ut!
Tusen kramar!

Malin - mamma till h-barn sa...

Hej!

Jag är också helt lost i botox-diskussionen. Har hört ett annat h-barn som har fått det och då eftersom han drabbades av toxisk enterocolit efter operationen. Men för Axels del har man aldrig ens nämt det, därför blev jag nyfiken när jag hörde ytterligere ett h-barn som får det.

Intressant att höra att ni fått remiss till genetik. Till oss har de bara sagt att det inte går att ta reda på varför och att vi ska släppa de funderingarna. Det enda de sagt till oss är att det kan vara ärftligt men lika gärna att det inte är det. Intressant att höra när ni får svar vad de säger.

Ha en mysig helg!
Kram!

erika sa...

hej hej, tack för du svarade, jag tycker också att det är skönt att det finns andra än bara vi som har upplevt det vi har upplevt med våra barn, de förstår inte till fullo tycker jag, elvis va 8 månader innan vi upptäckte h-sjukdomen o det tog väldigt hårt på elvis det va jätte jobbigt att se elvis lida så mycket. vi bodde på sjukhuset hela förra hösten. det jobbigaste var att se elvis gå ner i vikt för varje dag det tog hårt..usch..han låg 3 kg back hela tiden, nu är han mer normal vikt, sen i utveckligen pga av detta o talet o motoriskt något sen. vilka fina barn du har=) vi har gjort typ allt på elvis som går med tarm grejer....kram kram