tisdag 22 december 2009

En liten önskan...

Det finns en sak som jag önskar mest av allt. En liten sak som skulle betyda hur-mycket-som-helst för mig- eller tom för oss här hemma. Snälla du där uppe, kan du inte hjälpa till lite nu då och fixa detta?

Please!

Jag tänker inte berätta vad det är. Men jag hoppas. Om min önskan/bön/bedjan visar sig förverkligas lovar jag att berätta! Den som lever får se. Och livet blir nog uppskattningsvis minst 80% trevligare om det blir så! Fast just nu känns det som 100%.

I övermorgon är det julafton. Det ska bli mysigt. Jag ser fram emot det. Fast idag känns det risigt. Det är olika anledningar till det. Ni vet så där risigt så man har lust i krypa under täcket, dra det över huvudet och titta fram först efter några dagar när någon snäll person lockar fram en med typ varm choklad o nybakade kanelbullar.

Fast det kommer aldrig hända. Jag kommer varken få ligga i sängen under täcket och tycka synd om mig själv eller bli serverad varm choklad och nybakade kanelbullar.

Såvida jag inte fixar det själv!

Nåväl.

I morgon ska jag och Leia i alla fall baka en julkaka och jag ska nog göra mig en latte. Och om jag har tur blir det inte en natt med 10-30 uppvak av lillfisen. Utan helst under 5 st. (Optimalt vore noll, nada, inga alls, uppvak men det fattar ju både du o jag att det inte kommer ske än på ca två år så det nämner jag inte ens, för den delen är det redan kört eftersom hon redan vaknat tre gånger och gallskrikit varav jag fått amma henne till söms en gång av dem- och klockan är bara tjugo i tio och hon lade sig tjugo över åtta, så ja, vi glömmer det där med siffran noll) Om jag har tur blir det så. Och om jag har ännu mer tur får jag ligga kvar i sängen till ca halv åtta under morgonen när Leia leker på sitt rum. Och Stella fortf sover.

Men då måste jag ha bra med tur.

Puss o Kram


6 kommentarer:

Tea sa...

Jag hoppas att din önskan faller in..

en stor Jul kram från mig som befinner mig hemma hos mamma å pappa i härliga umeå.

och du vi måste se till att den där fikan blir av efter nyår.

Malin - mamma till h-barn sa...

Är det pgr av Stellas sjukdom som hon vaknar flera gånger varje natt eller "tror" du att det har med det att göra?!

Tjejerna sov mellan 8-10 timmar varje natt UTAN att jag behövde amma från det att de var fyra-fem veckor så innan jag fick Axel fattade jag aldrig det där med att gå upp flera gånger per natt och inte vara utvilda på morgonen. NU vet jag bättre ;)

Efter ett halvår med Axel fick jag börja gå i sömnterapi för att hjälpa mig utnyttja natten maximalt och lära mig ta vara på de få stunder som jag hade chans att sova.

Jag önskar verkligen att din önskan slår in och att du och din fina familj får en underbar julafton! Vi hörs i mellandagarna, jag tar nog "blogg-ledigt" nu några dagar.

Kram på er och massor med kärlek!

Elin sa...

Jag hoppas att din önskan slår in, och att ni får en skön och fin jul!

Hoppas natten gick bra också!

God Jul!!

Linda S sa...

Jag hoppas din önskan slår in vännen!

Jennie sa...

Hoppas, precis som de andra, att din önskan slår in och att ni får en fin jul!

Caroline sa...

Tack alla fina vänner- den gick ej i uppfyllelse! *ledsen* bättre lycka nästa gång! KRAM till er!!!!