fredag 4 december 2009

19 år och självlockigt hår

Nu är det fredagsförmiddag. Jag har precis käkat frulle. Fick sovmorgon idag. Blev väckt si sådär 10.15 idag. Gick o lade mig vid 21.45 igår. Det blir 12.5 h i sängen. Nu vägrar jag vara trött idag! Efter alla de timmarna. Jag har dock ammat ca 3 gånger och vart uppe en massa gånger och stoppat i nappen/tröstat. Men 12.5 h vila borde göra susen även för mig.

För trött kan man inte vara en festdag! Det är ju julfest med jobbet idag. Ska verkligen bli nice att komma iväg själv. Själv utan barn och gubbe. De ni!

Dagen till ära passade jag på att slinga håret o klippa mig igår. På Salong It inne i centrum. Jag blev nöjd med resultatet. De är så duktiga där. Jag fick en ny frisör som hette Cecilia. Vi träffades först när jag hade fixat färgen i håret. Jag har ju två olika frisörer, en som färgar samt en som klipper.

Håret var i vilket fall nyschaponeratnär vi träffades och det hängde liksom och såg antagligen lite smålockigt ut. Vi fastnade i en konstig diskussion om huruvida jag hade självlockigt hår eller inte. Till saken hör att jag alltid velat ha lockigt hår. Det är ungefär det vackraste jag vet. (Ja ni kanske misstänker det så som jag håller på med locktången!). Hur som helst så insisterade hon på att håret var självlockigt. Det såg hon. Och jag tjatade vidare med att jag aldrig någonsin sett en självlock i mitt hår. Inte någonsin. Jag har alltid haft spikrakt hår. Men hon tjatade vidare och eftersom jag alltid fönar mitt hår med borste när det är nyduschat menade hon på att jag nog drog ut lockarna.

Nåväl, ingen blir gladare än jag om jag har lockit hår- men- borde jag inte märkt det vid detta laget i så fall? Jag är ju ändå 32 år och 7 månader.

På tal om ålder. Jag berättade att jag var mamma-ledig till en 8 månaders baby hemma, men hade en treåring med. Hon trodde jag var en sk ung mamma. Nej men det är jag väl ändå inte, sa jag. Jo men jag kunde ju inte vara en dag över 19 år! Ha ha ha då vet jag det. Självlockigt hår och och 19 år. Rätt juste!

Trisslotter har vi också pratat om här på bloggen. Jag berättade om grannens borttappade lotter i mitt förra inlägg. Grannen vann inte. Hur är det möjligt? Efter alla de teckna?

Jag vann ju 2* 25 kr och kom hem med 2 nya trisslotter igår. Jag tog fram de till frukosten idag. När jag tog ur dem ur plånboken kom det fram TRE trisslotter. Nej men, hon har råkat ge mig TRE st istället för två, som jag betalde för. Och här märker ni hur ärlig jag är egentligen. Eftersom det inte är någon person som saknar dessa lotter, får jag inte det minsta dåligt samvete för att behålla alla tre. Nej, det är självaste ICA som förlorar 25 kr och det rör mig inte i ryggen. De klarar sig utan de pengarna. Och om det andra inte var ett tecken är väl detta ETT tecken???

Nu har jag ändå fått TRE gratislotter på 2 dagar. Eller hur?? Hur som helst, vi skrapade var sin. jag tias och Leia. Nej då, ingen vinst.

"Nej men ibland kommer tecknet först. En stund innan det händer." Säger Tias då.

Jag kanske borde överge min övertro på tecken här i livet? Eller??

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, surfa lite favoritbloggar, städa lite hemma (yra omkring, rensa, vika tvätt) och sedan måla röda naglar och börja fixa mig för kvällen. Måste åka hemifrån redan vid 17 tiden. Ska ju åka buss in till stan. Andra gången i mitt liv som jag åker buss från Billdal in till Göteborg.

Ha en trevlig fredag alla mina bästistar där ute!

Puss o Kram

4 kommentarer:

Tea sa...

hoppas du får en trevlig kväll:-)

Thepas sa...

Men få vi se nu då ur du ser ut med ditt nya hår! Är du förresten nöjd med dina frisörer? Är de dyra? Jag behöver desperat en ny frisör i Göteborg, både min förra och min förrförra bytte salong utan att meddela var de tog vägen. Skandal. Och jag har inte klippt mig sedan i januari. Katastrof.

Caroline sa...

thepas: Kort kommer... snart ;-) Ja är nöjd, salong it ligger nere i stan om man går in där det lilla italienska kaffehaket ligger vid nk,, bar centro. Upp för trappan där, camilla var frisören som klippte och Kristin hette hon som färgade.
tea: tack tack jag hade jätte-roligt!

Anna sa...

Fler som tycker att du ser ung ut alltså:-) Men det gör du!