måndag 21 december 2009

Hej mitt vinterland...

I går kväll började det äntligen snöa här med. Jag har kikat på era bloggar där ute i cyber-rymden och verkligen avundats er alla som haft massor av snö. När ska den komma hit då?? har jag tänkt. Som ett tjurigt barn. Äntligen. Nu är den här. Och snälla, låt den stanna över jul. Just i denna perfekta knastrande, glittrande form! Inte en grad varmare vill jag ha.

Dagen har varit mysig. Jag har julstädat lite och slagit in massor av paket jag haft här hemma. Även virkat lite emellanåt på Stellas filt som aldrig kommer bli klar känns det som....Och åkt pulka med Stella som uppskattade det fast vi åkte aldrig i någon backe. Det får vi ta i morgon om vi hinner med. Sedan har vi fikat med grannen med, alltid lika trevligt!

Idag har även min mobil gått varm. Det har ringt så mycket så det liksom har stört lite. Och orsaken till detta är att jag har ute en annons på blocket. Nu har jag lovat bort varan till minst två personer. Men det får bli den som har betalt in på kontot som får varan. Annars hade jag varit taskig. Rent ut av sagt bedrägeri. Men det är ofta jag har sålt varor på blocket som folk tom säger att de ska ha varan men ej hör av sig mer. Så man kan ju inte direkt lite på att någon kommer och hämtar upp varan. Trots att de betalt. Men de får i morgon på sig att hämta den. Sedan säljer jag den igen. För den står i vägen här hemma. Tar upp hela vår hall. Vi får väl se...

I morgon får det bli att handla julmat, phu får ladda med att gå o lägga mig tidigt idag. Kommer nog åka o handla vid 08.00 när jag lämnat Leia på dagis. Hon går i morgon med. Men sedan är hon hemma. Hon ska vara hemma 4 veckor sedan så jag tyckte att hon kunde få gå nu och leka av sig lite.

Här bjuder jag på lite fina bilder...


God Morgon Julgran!


Leia på väg hem från dagis.


Och vad ska hända nu då??


Lite roligt var det att åka pulka!

Kram från ett snöigt Bildall

2 kommentarer:

Jennie sa...

Oj va snö det har kommit, härligt! Va fina barnen är:) Nu tycker väl Leia att det är toppen med alla snö? Måste handla en pulka till Lova i morgon så att hon får provåka en runda...man vet ju inte hur länge den ligger kvar, snön!
EN RIKTIGT GOD JUL, Kram

Anna sa...

Det är något speciellt med snö. Hoppas också att den får ligga kvar över jul.