tisdag 9 februari 2010

Precious

Nu är det gjort. Vi har haft vår första egna barnfria kväll o natt sedan Stella kom. (Ja, det var tom överstökat i söndags men jag har varken haft ork eller tid att skriva om det). Det betyder sova utan att bli väckt! Om jag säger att jag inte saknade mina barn ljuger jag. Första natten utan Stella (om man bortser från när jag låg inne för operation) sedan vi kom hem från sjukhuset kändes i hela magen!

Jag och Tias var först ute och åt på Jo Farellis. Mums!


Jag åt en sallad som det dock knappt syntes att jag rört! Tias åt hamburgare!


Hovmästaren, fina Syster/faster Malin.


Sedan gick vi på bio. Precious såg vi. Den var hemsk. Ja till och med förskräcklig emellanåt! Men det kunde man ju lista ut redan i förväg. Författaren till boken som filmen bygger på, Sapphire, fick inspiration till boken när hon jobbade som lärare i Harlem. Ni kan läsa mer om henne på länken ovan.


Det var ljuvligt att få sova länge på söndagsmorgonen. Trots att saknaden var stor. Sedan mötte vi upp farmor och barnen för att åka vidare till 4 års kalas i Lerum. Söta Ville fyllde år.

Igår var det enligt numera tradition, Öppna Förskolan som gällde. Det var fullt ös där, hela 13 mammor o babysar! Efter öppnis åkte jag och tränade. Så här mitt på dagen. Det kallas LYX!! Och jag är evigt tacksam för sådana stunder.

Snart kommer gamla kolleger och vänner från Awapatent hit på lek och fika-date. Trevligt! Vi ses inte jätte-ofta nu för tiden. En har flyttat till Småland och en har flyttat till Lerum. (Varför ska alla goa mammor o babysar bosätta sig i fel ände av stan?). Hur som helst, saknar dem båda, väldigt mycket mer än vad jag saknar min fd arbetsgivare!

Och i kväll är det styrelsemöte. För dagis. Det ser jag fram emot!

Puss o Kram Ha en bra dag!

4 kommentarer:

Johanna sa...

Barnfri kväll o natt...magiskt fast längtan efter de små är enorm! Vi ska på en 40-års fest på lördag så då väntar ett barnfritt dygn för oss. Lääääängtar! Sköter eran barnvakt bägge barnen eller "portionerar" ni ut dem hos olika?

Sen i april så åker jag o en kompis till Sthlm över en långhelg utan barn o karlar. Så länge har jag aldrig varit utan barnen och det kommer att kännas otroligt konstigt!

Sandra R sa...

Härligt med tid för bara dig och Tias! Det behövs. Det behövs också lite tid från barnen då och då. Så att hjärtat kan börja knaka av längtan.
Den filmen vill jag inte se, är så känslig just nu.
Ha en fin dag, kram.

Matilda sa...

Det låter som ni hade en bra kväll trots liiiite saknad :D
Allt väl idag? Kramar!

Malin - Mamma till h-barn sa...

Jag såg ditt meddelande men jag föredrar din blogg ;) så jag svara här...

Vi har inte fått någon extraresurs på dagis åt Axel. Dock har vi haft superbra personal så det har inte behövts. När Axel började på småbarns upprättade de ett "bajs-schema" som all personal fick fylla i så fort de bytte på Axel. I schemat fanns olika koder och den satt på väggen i skötrummet så vi kunde själva se hur dagen hade varit. Mycket bra i fall ordinarie personal inte var på plats när vi hämtade eller som i vanliga fall då man oftast bara pratar med en personal när man hämtar och inte alltid har de övriga hunnit informera den om vajre blöja de bytt.

Nu går han på en större avdelning. Men det är ju inget som han behöver extra hjälp med förutom att gå på toaletten. All medicinering och så sköter vi ju som du själv säger hemma. Det enda är väl att personalen måste förstå att han kan ha dåliga dagar och vara lös i magen utan att han är magsjuk. Men de har ALDRIG ringt hem oss på grund av att han bajsar löst utan alltid sett till hans allmäntillstånd först.

Lång kommentar, så jag slutar här. Hör av dig om jag missade något.

Hoppas allt är bra med er och många kramar!