lördag 27 februari 2010

Göteborg Horse Show

Igår var det alltså dags för mig och Leia att åka på Göteborg Horse Show i Skandinavium. Fina faster Malin kunde passa Stella vilket var otroligt bra. Tack snälla Malin. Det var en utmaning att komma iväg på morgonen med båda barnen, duscha och fixa mig själv och dem och lämna av Stella och sedan hitta en parkering inte allt för långt bort från Skandinavium.

Efter en smärre parkeringskaos med upprörda bilister, stora snövallar och en plats intill en vägg där man inte ens kunde få upp förardörren pga all snö lyckades var vi äntligen på plats. Jag vill inbilla mig att man inte behöver vara hästbiten för att njuta av atmosfären på Horse Show som är något alldeles speciellt.

Vi tittade på 1.40 hoppning och sedan hälsade vi på söta Inger som vi fick biljetterna av. Libresse syntes verkligen kan jag lova. Den vackra rosa färgen präglade Skadinavium vilket så klart är en succé! Leia fick dessutom en rosa hästborste från Inger. Hon blev jätte-glad.

Vi gick även lite på mässan och Leia fick prova köra travhäst. Körnignen, hästborsten och påsen med Ahlgrens bilar var nog det mest uppskattade. Fast jag njöt av både hoppnignen och den lilla dressyr vi hann se med!

Förväntansfull.

Lika dana!

Helena Lundbäck

Sötnos vill prova travkörning.


Liten travtränare!



Efter vårt hästäventyr åkte vi hem och åt middag och sedan bar det av till Skandinavium igen- fast denna gången själv, utan barn. Jag mötte upp tre kompisar och vi var där från 18-23. Sedan gick vi vidare ut en sväng och hade det trevligt!

Hoppas ni alla har en go helg, vad ska ni hitta på??

Puss och Kram

2 kommentarer:

Sandra R sa...

Det blev ju en hit! :) Härligt att Leia fick prova på trav, hon kommer att bli värsta hästtjejen med åren.
Kul att du kunde åka tillbaka och ha lite egentid med kompisar senare också.

Vi har Ares farföräldrar på besök så helgen blir full av lek och skratt.
Kram.

Jennie sa...

Vilken lycka det måste ha varit för Leia att se travet:)Har du ridit hela ditt liv? Söta bilder på sessan:) Kram