torsdag 11 februari 2010

Panel till sovrummen

Jag följer en blogg som heter honungspojken. Och det jag läste alldeles nyss träffade faktiskt mitt i prick; "Men även om orken tryter och orden sinar så händer det förstås saker ändå".

Så är det. När man är trött sinar faktiskt orden. Jag sätter mig framför datorn och bara stirrar in i skärmen. Sitter så en stund. Sedan reser jag mig upp och går därifrån. För är man trött är det som att fingrarna vägrar börja skriva. Orden kommer inte och jag känner mig rätt så oinspirerad.

Det är ingen ursäkt över att jag ej skriver utan mer en förklaring till varför det går några dagar emellan mina inlägg.

Hur som helst. Just nu sitter jag här med en kopp kaffe och Stella leker lite på govlet. Gastar är väl mer vad hon gör. Hon verkar inte alls nöjd för tillfället. Hon vill så mycket hel tiden. En liten argbigga är hon. Men naggande god!

Så vad har hänt här på sistone?
Jag hade en mysig lekdate i tisdags. Två mammor och barn var här och lekte med oss. På kvällen var det styrelsemöte på förskolan. Det var med trevligt.

Igår onsdag var vi iväg och kollade lite material på en brädgård. Vi ska börja renovera övervåningen inom kort och vi vill ha panel på väggarna. Då finns det olika alternativ. Jag vill inte ha pärlspont utan mer raka kanter.

Vi funderar på denna panelen som är en omålad mdf-skiva. Fördelen är att det inte är ett levande material som trä, alltså riskerar man inte få sprickor i väggen, eller att kvistarna läcker. Dessutom, vi ska ha alla väggar med panel och det kan bli lite mycket "bastu-känsla" med levande trä med kvistar i, trots att vi givetvis ska vitmåla allt.



Ungefär såhär hade jag tänkt mig att resultatet ska vara.


Snickaren kom redan igår, han började med att spackla taket i badrummet, så ska han slipa och måla det idag. Vi började ju med badrummet för tre år sedan men den målaren gjorde aldrig klart taket. Lite tröttsamt. Nu har det stått halvfärdigt i tre år. Så nu minsann ska det bli klart. Jag älskar att avsluta projekt/jobb. Det ger så mycket energi att äntligen kunna sätta punkt för ett projekt. Och tre år är väl ändå i längsta laget för ett halvfärdigt badrum!

Nu ska jag in i duschen, sedan åka och köpa färg och lite annat.

Puss o Kram syns på Stan

6 kommentarer:

mojje sa...

åh, så underbart....precis så vill jag också ha det!!!

Johanna sa...

Panel är verkligen superdupersnyggt!!!

Vi byggde ett nytt badrum för ca 4 år sedan och det är inte helt klart ännu :(! Skitirri!

Ha en bra dag....

Matilda sa...

Jättefint! :D
Jag ska så KLART säga till när jag närmar mig Gbg med pållarna. :D
Ska ni och kolla tävlingarna i Scandinavium nåt? Kramar!

Bettan sa...

Åhåhå, där vill jag sova! Jättefin med panel!
Vårt "nya" (det har ju gått några år nu...) badrum saknar det allra sista lagret av färg på listerna - varför gör maninte det direkt bara?!

Ha det gott och hoppas att nattsömnen blivit bättre.

Jennie sa...

Va härligt, lite vitt lantligt, shabby chick inspirerat! Jättefint Caroline, det blir säkert kanon:) Vi har stressat oss igenom Göteborg idag:( Usch säger jag bara, stress och sorg över att vi lämnade Götet, men det känns väl bättre i morgon.
Kramar skåningarna

tina sa...

Sån panel har vi på vår lilla toalett! Jättelätt att sätta & måla, mitt tips är att införskaffa spikpistol om ni inte redan har en, då går det i en rasande fart=)