tisdag 1 mars 2011

Vi tillsammans.

När jag öppnar ytterdörren på morgonen slås jag över hur ljust det är ute. Jag kliver ut och tycker inte att kylan är lika påtaglig längre. Det biter inte tag i kinderna. Och svider inte om benen. Trots att jag inte har långkalsonger på mig. Fåglarna kvittrar där ute. Det är som att de liksom försöker överrösta varandra. De sjunger i kör. De sjunger in våren. För visst är den på väg nu? Jo. Det är den. På väg.

Jag känner det. Nu är det inte långt kvar. Håll ut lite till. Och jag vågar nog lova dig, att vi har klarat denna vintern med!


Ljuvligt. Kika in här får du se mer!
Vi tillsammans. Du. Och jag.

Puss Och Kram

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Caroline!
Ja, nu känner man att våren snart är på väg, skönt! :)

Var inne och kikade på bloggen du tipsar om, vad mycket fint hon visar!

Ha det gott,
Kraam Jenny

Sandra R sa...

Ja, Carro! Nu ÄR våren på väg. Fåglarna är som tokiga och det känns annorlunda i luften.
Jag hoppas att du mår bra och njuter i vardagen.
Kram

Jennie sa...

Det var det bästa någon sagt/skrivit till mig på länge, att våren är på väg! Det ingav en sån känsla av lättnad, frihet och framför allt positiv förväntan! Äntligen, som du också beskriver det, hör man fåglar i kör, kylan känns inte jobbig mot kinden och ja....snart går vi i våra nyinköpta lätta skor och vinterjackan är ett minne blott! Den tunga eländiga jackan som i och för sig är sin värd sin vikt i guld när det är kallt men som man sen bara vill kasta;)

Våren innebär lite rosig färg, fler barnvagnspromenader och fler stopp under just dessa promenader. Man behöver inte längre gå i rask takt för att hålla värmen, utan man kan gå och bara njuuuuta!

Lekparken en halvtimma, stanna till hos änderna och ge dem lite bröd, sitta vid sjön och titta på den blå himlen som möter vattnet.

Jag älskar våren. Kramar!!