onsdag 9 mars 2011

"Det är inte tjejen som är med i filmen, som har skrivit brevet".

När det gäller min nya etikett, Att Skriva, behöver de texter och dess innehåll inte alls ha något med mitt liv att göra. Det kan alltså vara helt uppdiktade texter. Såsom mitt förra inlägg var. Så var inte oroliga, ni som hört av er, jag har inget större trauma från min skoltid. Jag säger alltså som Martin Timell, (programledare för programmet "Bullen" som gick när jag var ung), brukade säga "Det är inte tjejen som är med i filmen, som har skrivit brevet". Fast nu är det mer tvärt om. Typ.

Och för att få ett behagligt avslut även på denna dag citerar jag en av mina egna favoriter, Eller vad tycker du?

Jag samlar kraft och lindar in min själ i toner från pianot. Toner som sprids ut i tystnaden. Toner som lägger sig som ett mjukt balsam runt ett sorgset hjärta. Ett hjärta som skriker men två ögon som är torra som sand. Jag lyssnar och blundar. Känner hur stillheten hittar och formar mig. Jag sänker mitt huvud och knäpper mina händer. Och jag tackar Honom för denna dag.

Puss Och Kram

3 kommentarer:

Agneta sa...

Tack för kommentaren hos mig!

Hur jag började skriva? Jag har/hade ingen story som jag kände att jag måste berätta. Jag kände mer att jag vill skriva en bok, vad sjutton ska den handla om? Så jag började fundera lite på vad jag kan och vad jag brinner för. Och det var inte så himla mycket, inte som är värt att skriva en bok om. Det jag skriver är väl en blandning av chicklit och, tja drama kanske? Eller drama..? Lite feelgood kanske.
Helt ärligt så tror jag att om jag ska få en bok utgiven så kommer det inte att vara det här manuset - men jag måste få den skriven!

Skrivpuff har jag funderat på att testa, men aldrig kommit till skott, ännu. Vi får se, någon gång kanske jag vågar!

Jennie sa...

Caroline, först ska jag bara skriva: Du har ett megalångt brev att läsa i min blogg, haha:) Det råkade bli så när jag skrev ett svar på ditt senaste inlägg!

Va roligt att du förverkligat din dröm att börja skriva mer, kanske blir det en bok tillslut? Du har absolut potential. Du är duktig! Texten om Styrka är otroligt fin. Jag vill skriva under på det du skrivit med fetstil. Jag håller med dig så himla mycket i det du uttryckte!!

Lycka till!

Kram Jennie

Anneli Stålberg sa...

Vackert!
Vad kul att få titta in hos dig. Jag återkommer mer än gärna :)