söndag 24 juni 2012

Midsommar 2012

Lika som bär!

Så var midsommar över för denna gången. Även i år följde vi traditionen och åkte till Maria och Karl Ludvig på Smögen och vidare till Hållö. Som jag berättat om tidigare, är Hållö en obebodd ö som ligger cirka 15 min utanför Smögen. Vi, sälskapet som Maria och CL bjuder in, brukar hyra hela stället varje midsommar. Och det är vi så glada över. Så klart! Naturen är magnifik och det är vatten runt om! Ljuset är underbart och trots att helgen även bjöd på regn var det ändå mestadels ljust och klart! Vi hade verkligen tur med vädret, för det verkade regna överallt annars!

Fotona nedan är tagna med Instagram, och vill ni följa mig där heter jag hannacaroline1. Någon annan dag visar jag fler fotn tagna med min vanliga kamera. Min iPhone har börjat krångla dessvärre och jag kan inte öppna fotona med mera!

Hur som helst, här kommer en blandning av goa bilder. Nu ska jag sova, är halvt utmattad efter en lyckad och härlig helg med gott sälskpa, god mat, och en massa barn! 11 stycken under sex år! Och mina barn har verkligen haft det härligt. Ebbe har skött sig som en prins och inte vart ledsen något alls, bara han fått mat och sömn när han velat! Så bara nöjd och glad. Och han har verkligen fått gosa med en massa goa mammor som ställt upp och hjälpt till! Men det är också jobbigt att vara på resande fot med tre små barn, i synnerhet på en ö ute på havet!


Detta foto är en tradition! Samma soffa varje år!
Min tre ljuvliga barn!


Midsommarfin i kransen som Maria gjort!

Sötaste systrarna!
Det regnade en del under helgen, särskilt sent om kvällarna, men det sprack även upp, som här på midsommardagen. Då passade vi på att bege oss ut på promenad!








Det ordnades skattjakt för barnen och skatten innehöll bland annat denna coola mössa som klär Stelal perfekt!

Min nya hatt!
Idag på väg ner till båten för att bege oss sakta hemåt. Tog bara sex timmar att komma hem femton mil. Men då stannade vi för fika och mat på vägen. Trafikolyckor gav oss dessvärre fler stop på vägen! Totalt still på motorvägen så vi kunde byta förare och stanna och sitta och amma!


 Puss och Kram

5 kommentarer:

Anonym sa...

Den bilden på tjejerna i sina fina klänningar med rosett om magen påminner om ett foto på min farmor och hennes syster i samma åldrar i början på 20-talet i nästan likadana klänningar med rosett om magen! Så söta!

Eva

till-vidas-ara sa...

vilka alldeles underbara bilder kära du! alla barnen..ååh, det där med de tre i soffan, vilken känsla av samhörighet, och man riktigt ser hur fin midsommar var för er! här också - alldeles jättefint och enkelt och underbart väder..

puss, Lycke

Jeanette sa...

Härligt ni har haft det, underbara bilder!

till-vidas-ara sa...

hej igen! jo jag tror det är färre vilda blommmor nu minsann! först nu har blåklockan börjat titta fram, men inte många? minns farmors blomsteräng. det var minsann något helt annat! hoppas ni har en finfin fredgagkväll! här jobbar mannen till midnatt och jag är lite ensam..

kramar Lycke

Sandra R sa...

Heej, vännen!
Jag har fått tillgång till en riktig dator, inte bara mobilsurf. :)
Vilka underbara bilder du bjuder på! Lille gosEbbe, BusStella och en Leia med så mycket i blicken, hon ser ut som att allt är lugnt och under kontroll. Givetvis är de söta som socker, alla tre.
När jag har en egen dator igen, inte bara lånevarianten, ska det komma vanliga kommentarer från mig. Nu vet du iaf att jag finns och läser.
Stora kramar!