söndag 17 juni 2012

Pedikyr och nostalgi

Det är söndag kväll. Och i morgon börjar sambos semester på riktigt. Måndag. Och första dagen av sjuttio. Ja ni läste rätt. Han har tio veckors ledighet denna sommar. Ledighet ihop. Tillsammans ska vi vara. Alla fem. Och vi ska njuta och umgås med nära och kära så mycket vi kan. För när vardagslivet rullar på så hinner man inte så mycket. Mer än att göra alla vardagsbestyr och knappt det. Ja nu för tiden, sedan vi blev fem, så missar jag både barnkalas och läkarbesök. Det går inte hålla reda på allt. Små detaljer som försvinner bland tvättberg, överfulla diskbänkar, sandiga hallgolv, skrikiga barn, vaken-nätter och mjölkstockning.

Och mammans tålamod prövas. Regält. I synnerhet av min lilla trollunge här nedan. Min treårng är en expert på att sätta sig på tvären. Och allt ska förklaras. Och argumenteras. Varför kan man inte göra på det andra sättet? På hennes sätt? Som att äta lördagsgodis klockan fem över nio på lördagens morgon?

Varför?

"Nej du fröken bus. Du får allt vänta tills efter lunch"!

"Jag vill äta lunch nu mamma" var hennes svar då!


Nötkrämsnostalgi

Sommarkillen
  

För att samla energi, få rå om mig själv och inte minst får väldans snygga tånaglar så bokade jag in en timme i denna stolen. Och OJ så skönt det var! Och nu har jag bockat av mitt nyårslöfte två gånger om. För det har jag lovat. Att gå på spa minst en gång per år. Och det tjänar hela familjen sweetie på! Det kan jag lova!



Nej det är ingen gynstol- som någon påpekade på facebook, det är en spa-stol som jag fick sitta i en hel timme och bli ompysslad i!


På tork!



I morgon kanske vi åker till torpet. Eller så bara är vi. Här hemma. Vi har inte riktigt bestämt oss än. Fast en sak har vi bestämt. Att vi ska hämta hem våra trollungar som sovit hos mormor sedan igår!

Puss och Kram

3 kommentarer:

Sandra R sa...

Åh, vad fint att ha tio veckor tillsammans! Många långa dagar med solsken, familjemys och avlastning tillsammans. Och du har röda fina tånaglar på dina mjuka fossingar.
<3 Vad härligt, Carro!
Åk till torpet imorgon. Inled ledigheten med att inte vara hemma i vardagen. Ut i det lugna, enkla och fria.
Fina barn, det ska inte glömmas bort. De är jättefina, alla tre.
Puss & Kram till dig!

Annika sa...

Härligt med långsemester ihop! Hoppas att ni får det jättehärligt :-) Bra jobbat med nyårslöftet. Du hinner säkert med en gång eller två till i höst. Det förtjänar du.
Kram Annika

Jeanette sa...

Underbart nyårslöfte! Jag avundas er långa ledighet, sån lyx :) Ha mysigt o ni är välkomna att hälsa på våra underverk i sommar! Kram