torsdag 8 december 2011

Den årliga Norge-resan

Nu i helgen begav vi oss till Norge för att hälsa på goa vänner. Ni som följt min blogg något år kanske kommer ihåg förra årets Norge-resa då vi var ute o seglade i det underbara soliga vädret?

Denna helgen bjöd vädrets makter på något annat. Det var mestadels väldigt blåsigt, nästan storm. Och båtturen över havet för att komma till Norge var ingen hit kan jag lova. Jag är rätt så känslig för gung och mådde illa.

Men fram kom vi. Och hade en fin helg med massor av god mat och lek och bus. På lördagen vågade vi oss ut i blåsten för visst finns det inget dålig väder... bara dåliga kläder. Barnen plaskade i pölarna och inte ens deras ambitiösa klädmunderingar hjälpte när de bestämde sig för att rulla i vattenpölarna.

Och innan vi gick in sprack det upp och solen tittade fram. Vad det ändras fort tänker jag. Vädret alltså. Från dunkelt grått väder med bitande vind till solens värmande strålar och fågelkvitter. Allt på blott en timma. Jag och Leia satt uppe på utkiksplatsen som ni ser nedan, och betraktade det hela. Förändringen alltså. Vackert!

Att helgen hade en mindre rolig incident där jag chockartat nog hittade 80% av Stellas hår i handfatet struntar vi att tala så mycket om. Det är fem dagar sedan nu och jag har gråtit klart. I morgon ska vi jämna ut det hela så gott det går. Cirka 16 cm kortare blir håret. Sorgligt och trist!

Att leka frisör är inte en uppskattad lek från mammans sida.

Och de vet nog de flesta vid detta laget!

Stora som små!
















Puss och Kram

5 kommentarer:

Linda S sa...

Åh, vilka vackra bilder! Och fina barn!
Nu är det stopp med frisörlekar, nu har förhoppingsvis våra döttrar lärt sig sin läxa. Kram!

Mikaela sa...

Va mysigt det ser ut :-)

Anonym sa...

Underbara bilder! Ula är något helt speciellt. Så kul att ni fick till det...pratade med Maria føre ni skulle komma...blåste ju sån! Men Stella då!! Førstår verkligen att du blev ledsen Caroline. Du får ge henne någon vitamin så det får raket fart och växer ut igen. Ønskar Er en riktigt GOD JUL och Gott nytt år. Kram på Er från Kleist-Olsen i Norge

Sandra R sa...

Vilka underbara bilder! Det ser blåsigt, rått, blött och alldeles härligt ut. :) Era vänner måste trivas riktigt bra där. Det hade nog jag gjort.
Kram

Jennie sa...

Helt underbara bilder från en resa som säkert var hur mysig som helst bortsett från Stellas lilla...eller ska jag säga Leias snedsteg! Hur som helst, ni gör rätt som lämnar vardagen och åker iväg på en liten trip! Ta hand om er,kramar