fredag 18 november 2011

Shopping och adventskalender

Idag är Stella feberfri och piggare. Antibiotika är verkligen räddaren! Så vi vågade oss ut en tur med den nya fina bilen. (Nej den har jag inte berättat om men det blir en annan gång). Det blev till köpcentret där fixade lite ärenden. Jag handlade bland annat kläder till Leia som är lite julinspirerade. Varje år har Polarn O Pyret en så fin julkollektion och flickorna brukar få var sitt set som de kan ha på alla julfester sedan. Fast i år har Stella en fin kjol o kofta att ärva som Leia hade när hon var två och ett halvt år. Perfekt!

Annars köpte jag grejer till barnens julkalender. Jag brukar göra en egen varje år som består av 24 paket gånger 2 då. Jag handlade lite pyssel från Panduro, tex pärlplattor, träfigurer att måla och lite färg. På Julafton, det vill säga det sista paketet, brukar vara något lite större, som de får öppna på julafton morgon. Jag får se vad just det paketet blir för något! Jag tror att jag tycker det är lika roligt att köpa och planera detta som barnen tycker det är att sedan öppna ett paket varje dag. De brukar få göra det på morgonen innan de går till dagis. Jo så är det, under Decembers mornar går ovanligt fort att få dem färdiga.



KOFTA


BLUS

KJOL



Nä nu är det världskrig här hemma, bäst att rycka in. Det bråkas om några legogubbar. Inte så ofta som de bråkar men en fredagseftermiddag är verkligen tålamodets största test. För mig alltså. Och barnen är tröttare än tröttast.

I morgon är det premiär i ishallen för tjejerna (japp, lillan ska få testa) och sedan är det barnkalas. Mys!

Puss och Kram

5 kommentarer:

till-vidas-ara sa...

Vilka fina barnkläder du funnit! och vad duktig du är som gör kalender..har ofta tänkt men inte orkat :) får se om det blir i år, vem vet!
och tack snälla du. nä, ingen särskild lins, bara den underbara sidan "picnic" där man kan gå med gratis och bara ladda fram sina bilder och lägga olika filter på. jag brukar välja 1960´s filter..hur enkelt som helst! ljusar bara upp bilderna så mycket jag kan på photoshop först, och gör den lite skarpare om det går..
picnic finns med som länk i min länklista

kramar en fredag, Lycke

mojje sa...

Här fixas det också med julkalendrar och klappar. Vill helst vara klar med allt innan december drar igång. Hoppas allt är fint med er. Kul att ni kommer upp i januari. Hoppas verkligen vi har möjlighet att ses då...

Jennie sa...

Så fin den där blusen med korsstygnsbroderier var!! Skönt att Stella är på bättringsvägen nu. Lova har klarat sig ovanligt bra denna hösten, men det beror kanske delvis på att det inte smällt till och blivit sådär iskallt än. En lättare förkylning har vi dock haft, hon och jag! Hoppas ni får kul i ishallen:)
Kram och trevlig helg

Sandra R sa...

Vilka fina kläder! Det skulle jag kunna tänka mig åt Grodis också, men... vi siktar på att kunna köpa klappar. :)
Sonen fick en klappkalender ett år, roligt. Tyvärr blev han hagalen och därför blir det inte mer sånt. Kanske adventsklapp?
Vad roligt för båda tjejerna att kunna åka skridskor tillsammans. Hoppas det går bra idag!
Och, ha en bra dag!
Kramar till dig

Jenny sa...

Hej Caroline!
Vilka fina kläder!


Ha det gott,

Kraam Jenny