måndag 17 maj 2010

Personlig tränare och filmjölksbullar

Fördelen med att ha två mörka lakan upphängda framför sovrumsfönsterna är att det faktiskt blir mörkt. Och mörker ger bättre sömn. Stella vaknar således ej av soluppgången vid sexsnåret. Nackdelen är jag inte vaknar alls. Nej så är det faktiskt. Ställer jag inte min väckarklocka så sover jag vidare. Även så idag. Men idag ringde den förhållandevis tidigt. Klockan alltså. Redan vid nio. Och trots att jag som vanligt legat oförskämt länge i sängen kändes det som att kroppen vägde bly och jag fick släpa mig ur sängen. Ont som tusan. När ska det vända?

Dagens schema bestod av besök hos min personliga tränare. De ni. Det är det inte alla som har. Åtminstone inte en som numera är gratis. Och bokar in dig minst två gånger per vecka. Och så hon kör med mig. Stenhårt. Förutom min numera obligatoriska femminutersträning på crosstrainern så fick jag en ny stretchövning för nacken. Och så avslutade sjukgymnasten det hela med att som vanligt dra i huvudet. Och sträcka ut mina nerver. Aj aj aj och åter AJ!

Idag känns det faktiskt inget bra alls i nacken, ryggen eller huvudet. Jag mår illa. Har otroligt ont. Kallsvettas. Och är snurrig och yr. Trots detta blev det efter ännu mer skönhetssömn (not) under dagen, några härligt saftiga frallor gjorda av filmjölk. Och av Leia.


Filmjölksbullar


I morgon är en ny dag. Är den bättre tro?

Puss o Kram

4 kommentarer:

Sandra R sa...

Jaa, Carro! Den här dagen är mycket bättre. :) Har tagit mig till datorn för att verkligen kunna kolla alla intressanta bloggar och sidor. Händerna skakar så att jag knappt kan skriva ordentligt men det vill jag göra ändå. De senaste svaren har kommit från mobilen, liggläge med pekfingervals.
Ha en riktigt härlig dag! Kram

Carolina sa...

Tack för alla dina gulliga ord inne hos mig, så gulligt av dig att bry dig om mig när du själv inte mår vidare bra alls. Jag tänker på dig, och hoppas att du ska bli av med smärtan och kan må "som vanligt" igen. Kram!

Sandra R sa...

Carro: Jag tar Bricanylen mot sammandragningarna. En helt ny upplevelse för mig. Jag vill också passa på att säga tack för alla kloka och tänkvärda ord du skriver till mig, de värmer och hjälper.
Kram

Jennie sa...

Va goda bullarna ser ut, orkar du baka? Fantastiskt!! Inte illa med PT, det hade jag behövt för att få ordning på min mage, den bara hänger där som en slapp deg,hur blir det efter två barn liksom? :( Bikini, jag dör bara av tanken. Vad köpte du din och vilken modell har du köpt? Det enda jag vet är att jag ska ha en svart detta året. Hänga upp mörka lakan, bra idé, det gör jag i kväll...jag vaknar alltid till när det ljusnar trots persiennerna! Många kramar till dig och hoppas innerligt att du blir smärtfri snart