tisdag 21 juni 2011

Kökssoffa, tv och korgen full

Nu är äntligen kökssoffan klar. Den vi fick ärva av sambos mamma alltså. Den var från början lite vitmålad med något gammal tråkigt tyg på. Men se, nu blev den som ny, a la familjen Sweetie! Passar perfekt till vårt röda kakel (mosaik) och den blåa färgen blev färgklicken som bryter av mot allt svart, rött och vitt. Jag är nöjd.

På eftermiddagen hade barnen spring i benen. Det löste vi genom att åka och kolla på tv på Mediamarkt. Ja säg om inte vi är den enda Svensson-familjen som har tjocktv kvar, som enda tv. Vi tänkte ansluta oss till det moderna gänget och slå på stort, en LED tv som har en trådlös uppkoppling via vår rauter till datorn, så kan man kolla på svtplay direkt på tv liksom. Det gillar jag. Som annars endast har Kanal1, Kanal2, tv4 och barnkanalen. Sedan handlade vi lite mat på Ica Maxi. Hade tänkt handla lite mer men korgen blev full så snabbt...

Kökssoffa innan

Kökssoffa efter

Samarbete!

Praktisk förvaring av barn!

Puss och Kram

6 kommentarer:

Linda sa...

Vad fin soffan blev! Och vilka söta bilder på barnen :)

Jag hann läsa din kommentar i bloggen men råkade sen trycka på avvisa istället för publicera, så den försvann :(

kram

Jenny sa...

Hej Caroline!
Soffan blev ju superduperfin! Vilken härlig blå nyans!

Vad söta de är dina töser:)

Kraam Jenny

Johanna sa...

Åh, den blev ju kanon!!! Underbara färgval!

Hahaha, ja kanske dags att uppgradera tvn =)! Blev det shoppat ngn eller kollade ni bara?

J är på utlandstjänstgöring sen i slutet av maj. Kan/får inte skriva så mkt om exakt vart men jag tror säkert att du kommer ihåg att jag nämnt vart i våra "stängda rum" =).

kramisar

Sandra R sa...

Soffan blev jättefin! Härligt med det blåa träet och det rutiga tyget. :)

Grattis till TV - eller ni köpte kanske ingen?

Fint med barn i korg, jag brukar ha mina i vagnen. Tungt.

Kram från en annan semesterfirare. <3

Thepas sa...

Men gud så fin soffan blev! Jag har två byråer i fulfuru som vill bli ommålade och tillfixade men jag hinner aldrig! Jag känner att det kanske måste bli något slags samarbetsprojekt med någon annan som är pysslig och duktig.

Jennie sa...

Så FIN soffan blev...en helt annan soffa ju! Snyggt med rött kakel och röda rutor:)
Ja, korgen på ICA kan verkligen fylla olika behov;) Kram på dig och glad midsommar från oss i skåne