torsdag 12 augusti 2010

Da Kofta

Antingen tycker ni att jag är otroligt självömkande. Att jag helt enkelt beklagar för mig mycket. Eller att jag upprepar mig. Och skriver om samma sak hela tiden. Och det är så klart rätt så tjatigt. Ni har redan hört det. Att jag har en ilsken värk och har inte så mycket mer att säga om det.

Eller så tycker ni att det är jobbigt. Att ni inte vet hur ni ska bemöta mig. Att jag är för ärlig. För utlämnande. Eller så bryr ni er inte ett skit.

Ja för det är liksom noll kommentarer på förra inlägget och det har nog aldrig hänt innan. Men jag skriver ju absolut inte för att få kommentarer. Fast jag måste erkänna att jag blir barnsligt glad när jag får dem. När jag skapar en kommunikation med er. En dialog. Eller ja... dialog och dialog. Det är väl att överdriva det blir ju inte mycket mer än mitt inlägg och sedan en kommentar. Eventuellt ett svar i eran blogg eller här i min blogg om ni inte har någon. Men en kontakt blir det i alla fall.

Hur som helst. Det är helt ok. För mig. Med noll kommentarer alltså. Jag fortsätter att blogga ändå. Så klart.

Idag har det i vilket fall som helst varit en mycket bättre dag. Tre inplanerade möten och det ena innebar träning och lite stresching och det tredje var akupunktur. Eftersom jag har haft fullt upp av annat i mitt liv har jag ej hunnit ansöka om förlängt parkeringskort inne i stan. Så idag fick jag skjuts in. Och blev hämtad. Lyxigt. Det var inget annat alternativ nu när det är så trixigt att parkera. 30 kr per timme och jag skulle vara inne i stan typ hela dagen. Och i och med skjuts in hade jag lite tid över mellan besöken. Som jag förvaltade på bästa sätt.

Först blev det en stillsam, ensam, behaglig och väldigt god lunch på café Brogyllen. Med en sojalatte till efterrätt. Och sedan en shoppingtur på stan. Kort men väldigt givande. Ja vi kan kalla det impulsköp. Ett dyrt sådant. Fast å andra sidan fullkomligt avgudar jag både tjocka beigea koftor och Odd Molly så det kunde nog inte bli mer Caroline över själva köpet.

Se själva.


Hösten är verkligen min favoritårstid.
Och har alltid varit.
Vem älskar inte att gömma sig i en varm o go kofta!

Nu har jag en som dessutom är otroligt snygg!
Da kofta!

Puss och Kram Syns på Stan

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha!...verkligen din stil, gumman! Jättefin!..Verkligen! Låter super mysigt med en tur på stan! Bra om det fick dig att känna dig lite bättre.. något annat att tänka på kanske och för en stund "glömma" värken Kram syster

Anonym sa...

den är verkligen ursnygg!! WOW vad du kommer vara snygg i den! kram Maria me&i

Familjen Lindström sa...

Åh vilken underbar kofta!!!

Hemma igen vännen! Har haft urdålig täckning på telefonen, kunnat sms:a och gjort en och annan statusuppdatering på FB, mer än så har det inte varit... Nu ska jag läsa ikapp mig här!

Kram i massor!!!

Sandra R sa...

Snygg kofta! Skönt att ha tid att drälla på egen hand, i egen takt.

Jag kollar mest nätet från mobilen och ibland vill inte kommentarerna postas rätt och då struntar jag i att skriva något. Men du ska veta att jag alltid läser och alltid tänker på det du ventilerar. ♥ Jag är som du, tycker om kommentarer och känner mig ibland "själv" när jag bloggat och inte fått ett endaste ord i respons.

Hoppas ni har en härlig helg. Kram

Jennie sa...

Vilken fin kofta, den passar till mycket och ser jätteskön ut!

Kramar