måndag 21 juni 2010

Räkmacka

Idag är en sorgsen dag. Inte så att jag är mer olycklig än annars. Jag känner mig inte nedstämd. Utan bara förtvivlad. Och tröstlös. Något så fruktansvärt otillräcklig, ofullständig och eländig.

Jag vill leka med mina barn. Jag vill bygga sandslott. Jag vill blåsa såpbubblor. Och jag vill baka bröd. Jag vill ta raska promenader. Jag vill fika. Och jag vill plantera blommor. Och jag vill äta handskalade räkmackor!

Torkar en tår, gråter en skvätt, frågar mig varför.

Men får som vanligt inget svar.

I morgon är en ny dag. Och då kommer solen återigen skina på himmelen. Då kommer jag att vakna än en dag med ont. Men jag hoppas att jag känner mig muntrare och att jag har hittat ut från denna tillfälliga svacka. Livet har toppar och dalar. Nedförsbackar och uppförsbackar. Räkmackor och panpizzor. Panpizza är äckligt, onyttigt, eländigt och inte det minsta lyxigt.

Jag är trött på panpizza. Mer räkmacka tack!

Gärna med majonäs.

Puss och Kram

7 kommentarer:

Johanna sa...

Usch vännen, jag kan inte annat än hoppas på att den dumma, dumma värken försvinner snart så att du kan leva fullt ut! Göra allt du vill...utan några som hellst begränsningar! Förstår din frustration! kramar i massor...

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Sandra R sa...

Nu är du hemma i vardagen igen, den sköna semesterveckan är bakom och allt ramlar över dig. Jag förstår så väl din önskan om att kunna leka med barnen. Jag kan inte heller göra något, inte för underlätta i hemmet. Bara ligga och be om hjälp. Hoppas att det blir mer, massor mer med räkmacka i ditt liv snart.
Önskar dig en fin dag. Kram

Jennie sa...

Massor med kramar till dig fina Caroline

Åsa sa...

Skickar en mängd kramar och önskar så att din värk blir bättre snart!

Familjen Lindström sa...

Men när ska det onda gå över? Vad säger läkarna?! Ska du behöva ha ont resten av livet?! Nu är jag upprörd! Vill att du ska få leka med dina barn, baka bröd och äta massvis med räckmackor!!! Massvis med kärlek och styrkekramar till dig!!!!

LL sa...

Hej!
Jag ska ge dig ett bra recept på baguetter som jag bakar mest, som du kan baka när du har blivit bättre förstås. Tråkigt att höra att du har så ont. Usch! När min man bakar bröd blir det scones av den anledningen du nämner, men en annan som går upp i ottan kör en gammal hederlig med två jäsningar... Jag vet, det tar tid, men det finns inget bättre än en kopp kaffe och nybakt bröd med ost på tycker jag!
Återkommer med recept.
Glad midsommar!
MVH /LL