lördag 6 mars 2010

Jag har fått en Award

För rätt bra många veckor sedan fick jag en award av Malin. Tack Malin för det. Den går ut på att man ska avslöja 7 sanningar om sig själv.




Det som ska göras när man får en award är:

*kopiera awarden från min blogg

*länka personen som du fått den av

*berätta sju saker om dig själv

*välj sju bloggar som du vill ge den till

*länka till dem

*lämna en kommentar i deras blogg med information om att du har gett dem en award

Så, jag fick ju en liknande i November förra året så nu får jag se till att avslöja 7 nya sanningar om mig själv då.
  1. Jag har ett uselt morgonhumör. Hela morgonen känns som ett enda stort irritationsmoment och det tar minst en h innan jag blir snäll och trevlig. Dock kan mina små solstrålar häpnadsväckande fort få mig på bra morgonhumör.
  2. Jag älskar färska blommor och speciellt tulpaner och pioner. Blir otroligt glad av vackra blommor omkring mig.
  3. Jag lägger pengar på dyra hårprodukter såsom schampo och balsam, inpackning och spray med mera och har inte det minsta dåligt samvete över det. Tycker att exempelvis schampo med mera från ica är helt värdelösa.
  4. Jag fullkomligt älskar mitt sommarställe som är ett typiskt rött torp i Smålands skog (så gott som, åtminstone nästan) med vita knutar som jag har ihop med min syster. Ingen granne så långt ögat når. Ingen el och inget rinnande vatten. Naturen precis inpå dig. Makalöst rogivande!
  5. Jag har fobi för gammal mat. Det är det äckligaste jag vet. Därför slänger jag helst mat någon dag innan den blir gammal. Eller om jag är det minsta osäker på något. Men jag börjar skärpa till mig och försöker verkligen inte slänga maten innan den blir gammal. (Man kan ju låta den ligga i kylen tills den blir gammal och sedan slänga den...). Jag har dock varit mycket sämre på att spara mat. Därför tycker jag även att det är lite jobbigt att äta ute ibland när man ej vet hur fräsch maten är.
  6. Jag är en rak person som säger vad jag tycker. Jag förställer mig inte. Därför inte bara ogillar jag utan även ogillar jag skarpt fenomentet att vända kappan efter vinden. Därför uppskattar jag rakhet och ärlighet tillbaka. Och jag bryr mig egentligen inte om vad andra tycker och tänker om mig. Låter kanske konstigt. Men jag litar på att de som umgås med mig tycker om mig. För annars säger man ju upp kontakten, eller hur? Så enkelt är det anser jag. Så gör jag.
  7. Jag är kristen. Jag tror på gud. Har alltid gått i kyrkan i olika former under min uppväxt och känner mig mycket tillfreds i en kyrka. Världen är alldeles för vacker för att allt skulle vara en slump! Eller hur?!
Jag ger denna awarden till några av mina vänner som allihop har fina läsvärda bloggar som jag följer troget;

Linda - alltid spännande att läsa om dig och ditt liv! Du berättar mycket och är bra på att dela med dig! Det känns nästan som man vart med på dina äventyr!!

Madeleine - din blogg är ju jätte-stor och efter det att jag hittade dit kunde jag inte slita mig. Massor av roliga tävlingar och länkar till massor av fina saker att kolla på nätet. Och du uppdaterar den väldigt flitigt!

Åsa - Det är så fantakstiskt att man faktiskt kan följa bloggar och på så vis få ta del av era liv. Du skriver så fint och kärleksfullt och det är extra roligt att se bilderna på dina små och följa deras utveckling.

Camilla - Jag har följt din blogg länge och älskar att läsa om dig o ditt liv, alla fina bilder med. Nu får du dock bli bättre på att uppdatera ;-)

Johanna - Din blogg är väldigt vacker med din talang att fotografera. Filmerna är som grädden på moset. Hoppehare-filmen har jag nog kollat på 20 gånger! *söt*

Sandra - Som jag skrev här om dagen. Din blogg är väldigt vacker och målande beskrivande. Du pusslar ihop orden till vackra meningar och kryddar extra med ljuvliga bilder!

Alexandra - Du skriver vackert och innerligt. Roligt att läsa om dig o ditt liv och se hur du har det där långt borta!

Puss o Kram på er!!



3 kommentarer:

Jennie sa...

Hihi, jag skriver under på punkt 1,2 och 3:) Jag skulle inte säga att morgonhumöret är uruselt, men näst intill. Jag är ju en kvällsmänniska långt ut i fingerspetsarna. Älskar tulipaner mest av allt, de ska vara vita och färska!De finns ofta hos oss i en glasvas. Kram

Linda sa...

TACK!! :) Jag avstår dock att delta, eftersom jag deltagit förut och tycker uppgiften är svår.. Jag delar förresten ditt morgonhumör. ;)

MADELEINE sa...

TACK söta du ;-) Blir lika glad för varje award - som en bekräftelse på att man faktiskt gör något bra!! Glad att du gillar min blogg!! Har dock redan gjort den här, men läs gärna mina sju sanningar här - http://www.muppsan.com/2010/01/en-award.html Ha en bra kväll, och tack igen ♥