fredag 2 september 2011

Frisörbesök och skvallerpress

Idag har jag tagit hand om mig själv. I den bemärkelsen att jag vart hos frisören. Nu är den hemska utväxten borta och det slitna med. Skönt det. Han färgade o tonade. Eller något. Fast familjen såg ingen skillnad när jag kom hem. Typsikt tänker jag när det kostade så mycket pengar. Ja ja, vad är väl en bal på slottet?

I brevlådan kom icakuriren idag och min vinnarbild täckte nästan en hel halv sida. Roligt! Men lite typiskt att de "skär" av intervjun och bara publicerar några meningar här och där. Förvånad är nog rätta ordet. Ja förvånad blev jag. För sammanhanget kom liksom inte med riktigt. Inget ont till icakuriren, jag gillar er absolut! Och tusen tack för vinsten!!! Men inte heller rätt titel på bilden kom med, den var "Tre nakenfisar och en räv" och inget annat. Så det så.

Tur att man inte är en offentlig person (nåja, en oskuldsfull blogg som denna med några få trogna besökare räknar jag def inte in till Offentligheten) och har för vana att granskas. Och skrivas om. För om de inte ens (enligt min egna tolkning då) kan få till rätt uppgifter vid en simpel teflonintervju och ett litet nöjesreportage vågar jag knappt tänka mig hur skvallerpressen etc fungerar. Huvaligen!

Nu ska jag lägga mig jämte min tvååring som somnade i mammas säng och snosa lite.

För säg finns det något ljuvligare än att snosa i sitt barns mjuka, varma nacke?







Puss och Kram

1 kommentar:

Linda sa...

Nämen vad trist att de kortade ner allt o fick det att bli lite knas. Men grattis igen till vinsten!! Och till egentid hos frissan. Även om familjen inte såg nån skillnad så är det din egen känsla av att vara fin som är viktigast. :) kram!