lördag 6 augusti 2011

Vi tog färjan ut...

Vi har vart ute i Göteborgs skärgård. Fick nöjet att njuta av goda vänners smultronställe ute på Vrångö. Och bara färjan ut var ren njutning. Att sitta ute på däck i solen och kolla in alla vackra hus, insupa skärgårdslivets pittoreska miljö och omgivning och drömma sig bort för en sekund. Stränderna på Vrågö påminner mer om sydliga breddgrader än lilla Sverige. Och säg vilken lust jag hade att paketera den vita finkorniga sanden i en liten glasburk och ställa på nattduksbordet. Att plockas fram den regniga, tunga novembermorgon när sömndruckna barn ska kläs och köras till dagis. Ja säg, jag hade lust! Tusen tack ni fina för inbjudan och all gästvänlighet.

Och säg, har min femåring inte blivit en fena på att hoppa!


Snart bär det av.

Hej då Göteborg.

Åh, jag vill med!

Tittut!

Liten håller hand!

En av de fina badstränderna.
Här med rolig brygga att hoppa från.

Och jag hann inte ens fota första gången!
Från bryggan, minst 2 m.


Men ska jag våga här uppifrån?

Åh hopp!

På väg!

Åter hem!

Min femåring.

Min tvååring.


Puss och Kram

1 kommentar:

Agneta sa...

Underbart!
Och vilka söta tjejer!