torsdag 2 augusti 2012

Ebbes dop den 22 Juli 2012

Vi har vart på torpet i sjutton dagar nu. Är hemma en kort sväng för lite praktiskt men åker tillbaka nu idag. För vi trivs ju så bra där.

Där, mitt i skogen, där tystheten andas varje sekund och lugnet ligger som en slöja över nuet, där döptes vår son söndagen den 22 Juli. Eftersom mina rötter kommer från Håcksvik och så även Ebbes, kändes det extra fint att anordna dopet i Håcksviks kyrka. Han fick sitt ena namn av min farmors morfar, som hette Malkolm, som brukade gården Hälgabo som alltså är granntorpet till vårt torp Dunkebo.

Och allt blev precis så som vi ville. Högtidligt, vackert och i goda vänners sällskap. Tack till alla ni som närvarade på Ebbes störta dag, och som förgyllde hela denna fina dag! Det betydde jätte-mycket för oss!
Mina fina tjejer Leia och Stella, samt söta Ebba i mitten som är gudmor Marias dotter!

Jag, Tias och Ebbe utanför kyrkan. Vackert väder var det med!

Vi ber för Ebbe och alla lägger sin hand på Ebbes huvud
Så döps vår son, Ebbe John Malkolm!
Ebbe och Prästen Willy Hjalmarsson och gudfar Martin och gudmor Maria
Ebbe och hela familjen plus gudmor och gudfar


Efter dopet fick han byta om till sin sjömanskostym!

Ebbes morfar PG till vänster, och hans syster Titti i mitten och min farmor Märta till höger. 

Familjen Lind förgyllde vår dag med sin närvaro på Ebbes stora dag!
På dopdagen!
Störst av allt är kärleken!


1 kommentar:

Jennie sa...

Nähä, här har ingen kommentar publicerats från mig...då gör jag ett nytt försök!! Såg detta inlägg för flera veckor sedan och tyckte bilderna var helt fantastiska på både huvudrollsinnehavaren under dopet, men även på alla er andra! Förstår att ni måste ha haft en underbart fin dag:)

Ebbes sjömanskostym är såååå fin!!

Kraaaam