måndag 23 januari 2012

Semester i Sälen, Hundfjället

I lördags kväll strax före midnatt kom vi hem igen. Från vår härliga semester i Sälen, Hundfjället. Och vi har verkligen haft det kanon. Men det är klart, det är inte ALLTID en dans på rosor att åka på skidsemester med två barn, i synnerhet inte en envis tvååring som "kan själv". Fast det belönade sig i slutändan. För sista dagen åkte Stella både knapplift själv uppför de allra brantaste backarna och utför själv utan att vara kopplad i selen.

Jag har dock åkt på en tråkig och förfärligt smärtfylld bihåleinflammation så det blir ett kort inlägg idag. Jag har så ont i käken och ansiktet att jag svimmar snart. Tror jag. Jag har fått antibiotika men det tar väl någon dag innan jag ser symtomlindring. Men här kommer i alla fall tre filmer, alla på Stella, i morgon får det vara Leias tur!



Stella åker "liftkarusell" på sin "skidskola".





Vilket lönade sig för dagen efter åkte hon knapplift själv!





Här åker Stella i backen första gången utan sele.


Och det bästa av allt, Stella har sovit i egen säng hela veckan och fortsatt så när vi kom hem och Leia har inte beklagat sig mer än någon gång där uppe för ont i huvud/ben osv!

Semester is da shit!

Puss och Kram

4 kommentarer:

Linda S sa...

Åh, jag blir alldeles glad! Och stolt! WOW säger jag bara, vilken duktig liten tjej!! Har mycket svårt att se min Ida göra liknande, och hon är äldre... (men vi har aldrig åkt skidor..)

Vad skönt att höra att Leia mått bra!! kram!

Sandra R sa...

Vad duktig Stella är som lärt sig allt det! Tänk vad glad hon kommer att vara i vuxen ålder att hon inte ska behöva stå på vingliga ben i skidbacken och lära sig då. :)
Roligt att Stella sovit själv hela veckan och att Leia mått så bra. Vilken bra semester!
Kul att ha dig tillbaka i bloggvärlden igen.
Kramar

Anneli Stålberg sa...

Vad härligt att ni fick en sådan skön semester, men tråkigt att du är sjuk. Krya på dig riktigt fort!
Kram!

Johanna sa...

Helt underbart!!!